In lista noastra de servicii se includ atat infiintarile de firme, cat si dizolvarile sau radierile. Ce se intampla daca nu faceti asta? Pur si simplu veti complica situatia. Detaliem in randurile ce urmeaza despre pasii necesari si implicatiile acestor proceduri.

Pentru a dizolva si lichida o societate este necesara hotararea asociatilor. Tot acestia sunt si cei care stabilesc cum se imparte patrimoniul comun, activele si aspectele legate de achitarea debitelor, daca este cazul. Situatiile sunt diverse:

  • Dizolvarea voluntara a unui SRL cand asociatii se pun de acord cu privire la toti termenii.
  • Cand exista un asociat unic acesta decide pe cont propriu si nu mai are nevoie de un lichidator. Este obligatia sa de a inregistra la Registrul Comertului dizolvarea si lichidarea patrimoniului.

Exista doua etape, prima fiind cea de inregistrare a cererii de dizolvare si lichidare simultana, urmata de etapa cererii de radiere. Aceasta ultima cerere se va inregistra la Registrul Comertului, dupa 30 de zile de la data publicarii in Monitorul Oficial. Se mai adauga si un alt termen, de 15 zile pentru a se comunica decizia. Concluzionam astfel ca dureaza 45 de zile pentru ca prima etapa sa fie indeplinita, urmand sa aiba loc si dizolvarea propriu zisa.

Pentru a radia o societate cu raspundere limitata taxele sunt strict cele legate de tariful pentru publicarea in Monitorul Oficial.

Acte necesare

Pentru cele doua etape exista o lista de documente, pe care le detaliem. Asadar:

Etapa I

  • Cererea de inregistrare, in varianta originala.
  • Hotararea membrilor de dizolvare si lichidare. Aceasta trebuie sa fie de asemenea in varianta originala si presupune ca membrii sunt de acord cu prevederile.
  • O dovada de acord cu creditorii privind debitele.
  • Daca solicitati ajutor din partea noastra spre a deveni reprezentant legal atunci la dosar se include si dovada imputernicirii, care atesta ca suntem desemnati sa facem asta. Daca societatea este inregistrata pe numele celui care nu se poate prezenta, cel care il inlocuieste trebuie sa aiba drept legal in acest sens – aviz legal in varianta originala, o imputernicire speciala, avocatiala sau delegatie.
  • Dovada faptului ca ati platit publicarea in Monitorul Oficial.

In etapa II vor fi necesare acte precum:

  • Cererea de radiere, in original.
  • Dovada publicarii hotararii de dizolvare. Pentru a vi se confirma acest lucru faceti asta prin ORC Teritorial.
  • Hotararea privind repartizarea activelor ramase.
  • Situatia finaciara a activelor.
  • Certificatul de inregistrare si cel de constatare de autorizare, in original.
  • Dupa caz, o hotarare judecatoreasca irevocabila prin care se respinge opozitia si o imputernicire.

Mentionam ca fiecare act este important. In lipsa unuia, nu se poate proceda spre finalizarea cazului, prima etapa fiind considerata nula daca asociatii hotarasc sau decide asociatul unic.

De asemenea, mentionam ca firma in cauza se poate radia doar daca nu exista datorii active. Nu exista optiunea de inchidere a unei firme din oficiu, decat daca firma nu mai are sediu sau nu sunt depuse declaratii la ANAF cu privire la activitatea acesteia. Chiar si asa nu inseamna insa ca ati scapat de radierea firmei.

O firma poate deveni doar inactiva fiscal cand nu sunt depuse declaratii discale, bilanturi si altele. Acest lucru se va consemna in cazierul fiscal al asociatului unic sau a tuturor celor care fac parte din firma ca asociati. Se vor inregistra amenzi, acestea duc la penalitati si astfel acestia devin buni de plata.

Cu ce va putem ajuta

Dupa cum prezentam si in cadrul paginii oficiale, sfaturilegale.ro, putem oferi servicii juridice si conexe. In lista de servicii se includ si cele legate de dizolvarea unei firme, de radiere a societatilor sau modificari privind activitatea, sediul etc.

Pentru ca lucrurile sa decurga mai usor si eficient, suntem disponibili pentru solicitarile dumneavoastra.